• header richting

Historie/Filosofie

VEERTIG JAAR

‘Zo lang al?’
‘Echt wel.’
’Zijn die al zo oud? Dat zou je ze ook niet geven’
‘Is toch echt zo.’
‘Jeetje. Ik herinner me dat nog, dat ze daar begonnen zijn, in die wijk op Hulst, hoe heet dat daar ook weer?’
‘Waterpoort’
‘Ja daar. Met zijn tweeën toen nog. Op de slaapkamer stond het typemachine. Nou, dan heb je echt ruimte tekort’.
‘De hele dag klanten over de vloer. Zij liever dan ik’.
‘En dan die zwager van ‘m, die werkte daar toen ook al. Scheen altijd koekjes te verkruimelen in hun bed. Stapten ze er ’s avonds in, konden ze eerst de Jan Hagel opzuigen. Dat werd onhoudbaar op den duur.’
‘Waar gingen ze toen naar toe?’
‘Hoog Geldrop. Ook een woning, maar met een uitbouw. Was ook nodig, want er liep inmiddels een man of tien aan personeel rond.’
‘Nou, ging lekker daar.’
‘Ja, dat moet je ze nageven, het werd elk jaar beter. Maar daar was de rek op een gegeven moment ook wel uit. En die jongens die kregen ook steeds meer spatjes, die moesten zo nodig op een gegeven moment allemaal een eigen computer. En je kon niet fatsoenlijk naar het toilet, want er zat altijd wel een klant in de ruimte daarnaast. Dus verhuizen maar weer.’
‘Gingen ze toen naar die nieuwbouw?’
‘Ja, aan het Emopad. Rond 2002, zoiets. Sjieke bedoening daar. Mocht wat kosten’.
‘Zeg dat. Maar hadden ze toen ruimte genoeg?’.
‘Ja, maar er kwam steeds meer volk werken, dus dat was ook geen overbodige luxe. Ze hebben er ook een stuk bijgebouwd na een paar jaar.’
‘Doen ze kennelijk toch iets goed daar. Waar zou dat in zitten?’
‘Zelf houden ze het altijd op de persoonlijke benadering. De klant is geen nummer, maar krijgt persoonlijke aandacht. Bij andere bedrijven en instellingen kun je bellen tot je een ons weegt en krijg je nog niemand te spreken, nou, dat is voor hun echt een gruwel. Je krijgt altijd iemand aan de lijn.
‘En dat wordt op prijs gesteld?.’
‘Kennelijk. En ze hebben altijd al een oplossing voor iets waarvan jij niet eens wist dat het een probleem was. Of zou kunnen worden in de toekomst. ‘Proactief’ noemen ze dat bij hun in het bedrijfsleven.’
‘Nou, dan is het ze toch van harte gegund, dat 40-jarig jubileum?’
‘Zeker weten. Daar kunnen we wel een toast op uitbrengen. Proost.’
‘Proost.’

Bernd Verleg


HISTORIE

Oprichter Jack van de Winkel is samen met echtgenote Ellen van de Winkel op 1 januari 1985 gestart op een tot kantoor omgebouwde slaapkamer in hun toenmalige woning aan de Waterpoort in Geldrop.

Al gauw bleek de kamer te klein en verhuisde het echtpaar –inmiddels aangevuld met zwager en broer Carlo Ekas- naar Hoog Geldrop 46. In dat woonhuis annex kantoorpand groeide de organisatie gestaag uit tot een bedrijf met meer dan 10 medewerkers naar het huidige pand aan het Emopad 70 in de zomer van 2002.

Hilde van de Looveren en Gert-Jan van Ginkel zijn inmiddels toegetreden tot de directie en ons team bestaat vandaag de dag uit meer dan 25 kundige-, betrouwbare- en enthousiaste medewerkers waar we, naast onze brede klantenportefeuille, enorm trots op zijn.  

FILOSOFIE

In de ruim 38 jaar van ons bestaan is er veel veranderd. De automatisering heeft een hoge vlucht genomen en ook de manier van adviseren is onvergelijkbaar met die van een kwart eeuw geleden.

Toch zijn er veel zaken gebleven: zo staat het persoonlijk contact met de klant bij ons nog steeds hoog in het vaandel. We gaan prat op onze laagdrempeligheid, waardoor we niet alleen aantrekkelijk zijn voor het midden- en kleinbedrijf, maar ook voor zzp’ers. Doordat we aangesloten zijn bij de NOAB en meerdere  collega’s bij het Register Belastingadviseurs is de kwaliteit van onze dienstverlening gewaarborgd. Daarnaast hebben wij nauwe samenwerkingsverbanden met externe partners op tal van gebieden waardoor zoveel als nodig is gebruik gemaakt kan worden van hun specifieke kennis en expertise. Op deze manier kan de klant (klein of groot) op maat ondersteund en geadviseerd worden.

Dat laatste is belangrijk. Iedere ondernemer is anders, met eigen wensen en verlangens. Het is zaak daar op in te spelen, niet alleen door middel van snelle en efficiënte verwerking van de cijfers, maar ook om tijdig toekomstige ontwikkelingen te signaleren en daar in samenspraak met de klant een oplossing voor te vinden.

Contact

Emopad 70
5663 PB Geldrop
Postbus 58
5660 AB Geldrop
Tel. (040) 285 89 00
E-mail: info@jvandewinkel.nl
KvK: 17126238
BTW: NL.8088.61.670.B.01